” Vi tror det ikke før vi får oppleve det.”

Då nærmer deg seg skolestart med stormskritt og man kan lure på hvor ble egentlig sommeren av.Den gikk veldig fort iallefall,men slik er det ofte når en har fri. Her i huset har vi hatt mange fine opplevelser å lagre i minnet fra denne sommeren.Og jammen er vi heldig som har opplevet og fått med oss så mye kjekt.

Men det er enda noen dager igjen til gjengen her,som teller 8 skolebarn i år, setter seg på skolebenken. Så her i huset har vi valgt å få maks utav de siste dagene.Og det har vi jammen santen klart og.

Må og si at det har vært samtidig en intens sommer på en ‘ jakt ‘, for å si det slik,etter å finne et annet sted å bo.Komme oss videre og vekk fra der vi nå er.Det er veldig dyrt å bo der,bo slik vi bor og vi trives ikke på noe måter der heller og det er veldig trangt og tett både ute og inne for så mange personer.For det er folk og leiligheter både over,under til ene siden og andre siden,over,bortenfor osv…Så blir det alltid klage fra den ene eller den andre uansett.Enten på ungene,bilen,hunden,sykling osv…

Så vi ønsker virkelig å flytte videre.Men vi må bare fortsette å jobbe med det,hjelper ikke å gi opp iallefall.Da kommer ingenting til å skje.Så derfor bruker vi alle muligheter til  å finne på noe,reise vekk på turer m.m Og her har ikke vært og er heller ikke noe vanskelig med kreativiteten på det området.Så konklusjonen for oss er vel slik  “borte best ”

Men altså….

For svært lite visse vi for over 14 dager siden hvilken fantastisk opplevelsesrik tur vi ville få være med på siste del av denne sommeren 2019.Den må absolutt skrives inn i minneboken,for det er stort.Iallefall for oss.

Vi sitter enda her og undrer oss….er dette sant.For noen er det en normalitet,for andre utenkelig ,og for oss,med så mange barn og ikke den store inntekten pr.no er det iallefall helt total utelukket å kunne gjøre det.

Altså vi er så privilegert,heldig og virkelig overveldet over denne flotte muligheten av en tur.

Ord kan til tider bli fattig,men det blir litt slik som dette for oss……

” vi tror det ikke før vi får oppleve det”…

Og det er en setning og ord vi står 100% for.

For vi fikk oppleve å få en mulighet vi ikke hadde tenkt eller trodd.Og etter noe drøftinger med resten av gjengen,og eldstejenta tok vi et valg,og en beslutning om å ta en tur. Men ikke hvilken som helst tur,men en tur til Spania.Vi hadde og sjekket ut litt på forhånd et unikt tilbud.

For det er slik at å dra 13 personer er ikke bare bare.Da tenker man spesielt på bosted..Så seint uti ferier er alt fult og opptatt.Om man er så heldig og det er noe ledig overnatting,er til høye priser.

Å leie leilighet er noe som passer oss aller best,men når leilighetene er alt for små og ikke minst opptatt,er det ikke bare bare kun få dager  før avreise å  finne noe.

Men altså På finn.no hadde vi sett noe plutselig dukke opp…en annonse.Og ikke hvilke som helst annonse.For den overskriften der har vi aldri sett før faktisk.Og vi måtte jo bare si at dette var nesten utrolig til å være sann.

Altså,topp for storfamilie….det er noe vi aldri har sett før.At noen reklamerer for familier med mange barn.Ikke reagerte de som leiet ut på at vi var så mange heller.Nei det var bare topp det.Fantastisk tilbud.

Men så er det ikke noe selvfølge da at det er ledig akkuratt når vi kan da. Ikke minst i forhold til flybiletter og flytider. For bare flytider,flybiletter og ledig til 12-13 pers er heller ikke noe selvfølge. Alt skal klaffe.

Men det var utrolig nok ledig akkuratt i den leiligheten i den perioden vi kunne,og flybiletter klarte vi og å få til,så alt løste seg. Helt utrolig og alt  til en billig peng. Og for så mange. For turen har vi i utgangspunktet fått. Så her gledet klart alle seg veldig mye. Dette er veldig stort både for store og små. Så vi hadde noen dager å pakke på og ordne alt som må ordnes med pass av både hund og katt,og endelig kom dagen da vi skulle dra.

På flyplassen: En gjeng som er klart for en tur til sydligere strøk.

På vei til flyplassen…

En gutt som gleder seg til en flytur

” mamma,mamma…der kommer flyet vårt…” mye spennende å se på flyplassen.

Omsider vel ombord i flyet,flere som gleder seg til tur

Flyet gikk om kvelden,så vi kom frem seint.Men over skyene var det blå himmel og sol…

Turen tok 3,5 timer og noe må en gjøre på underveis.Da er det greit å ha med både dukke og tegnesaker

Vel de store hadde lastet ned film de som de såg på for at tiden skulle gå.Gutta hadde Lego med seg som de bygget på underveis.

Og endelig omsider kom vi frem i Alicante,Spania.Og der var det varmt,i allefall i forhold til det vi er vant med.

Ei lita jente som er litt trøtt,så det blir godt å få legge seg snart.

Det var ikke mye vi såg i mørket om kvelden,men dagen etter såg vi den fine gaten der leiligheten lå,og der skulle  vi bo mens vi var der.

Det er en leilighet med 3 etasjer,og vi skulle få disponere hele huset.

Altså den røde bilen….Ja vi valgte en liten leiebil når vi skulle være her.og det er veldig billig å leie bil i spania.bare på få dager sparer vi inn igjen leien enn at 13 pers skal betale bussbillett evnt taxi over alt.ikke minst bare det å ta turen på butikken for å handle  må en ta buss og kommer fort et pr.hundre lapper på bilett.Og samme med en tur på stranden,det går en halv time å gå dit,men det er slitsomt når man har med seg mat og ting og ikke minst når det er rundt 30 grader i skyggen. Så vi leiet heller en liten bil og pappen kjører flere turer hit og dit med gjengen ,og det har funket utmerket.

De store gutta synes jo det var litt stas med å leie bil da…

Ellers Oppå toppen av leiligheten  var det en altan med flott utsikt ned mot stranden og sjøen,der var det og to store soverom med dobbelseng.

Store fine soverom med utgang til en altan . Absolutt stort å få kunne sove i senger…

I andre etasje var det  stue og kjøkken,bad med vaskemaskin og et soverom,det var og en koselig terrasse ut fra soverommet.

Ut fra terrassen var det koselige og fine smug og gater videre nedover.

Helt nede var det inngang ,tre soverom med 6 senger ,gang med trapp opp og bad.

Oppe i en lys og fin stue

Selvfølgelig må vi ha friske blomster på bordet,selv om vi er her,og ute er det mange fine blomstrer.

Kjøkkenkrok med åpen løsning til stue,gang ut til soverom og terrasse,trapp ned.I leiligheten finnes ALT du trenger…og da menes ALT.

Det eneste et klær du skal ha med.Det er stort.Det var t.o.m litt mat i kjøkkenskap og is i frysen m.m

Koselig,lyst og fint spisested.Bordet kan slåes ut,og ekstra stoler nede.Det var og et lite tekjøkken nede.

Selvfølgelig friske blomstrer på kjøkkenbordet og.

Og så var det uteområdet da.Det måtte vi klart sjekke ut.Vi visste at rett bortenfor låg 4 basseng.Og der var virkelig stor stas å være

Veldig koselig og fint i hele området rundt.Palmer og blomstrer

Og her var de ikke sein med  komme seg uti badebassenget.

Ja her koser gjengen seg.3 dager etter vi kom ned kom de to storesøstrene ned,de hadde ikke kunnet komme før pga jobbing.Men veldig kjekt at det passet for alle og at alle 13 kunne være her sammen.

Veldig fint overalt.Lenger ned bakken er det fin plen å spille fotball på.To store tennisbaner vi kunne bruke og eller andre ballspill m.m

Vi har allerede vært her i over 1 uke og alle har hatt det veldig  fint,koset seg og vi har mange nye flotte opplevelser å lagre i minneboken.Så det kommer flere innlegg etterhvert fra oppholdet vårt her.Vi har vært flere ganger på stranden.I byen,i dyrepark,minstemor ble 2 år,som vi feiret ,vært på marked,handlet på spansk butikk osv…og så har de badet hver eneste dag….

Ja vi er utrolig heldig og vi sier det igjen og igjen til barna her at dette er langt i fra noe selvfølge at de får være med på en slik tur alle sammen.Men vi er veldig glad for at vi tok turen,og det er selvfølgelig ingen som vil hjem igjen…haha Men det er fortsatt noen dager igjen før vi setter oss på flyet tilbake med mange fine inntrykk i kofferten.Så skal vi bare få maks utav dagene vi har igjen.For når vi kommer tilbake må vi flytte alle tingene vi har på lageret,for oppholdsrommet skal brukes der,så det er bare å lade musklene her i varmen så lenge.😊