Hun ble valgt

 

 

For en tid tilbake kommer skolebarna her i huset hjem og forteller noe kjekt  som skulle skje på skolen. Det var nemlig utlyst en konkurranse blant elevene,en tegnekonkurranse. Og her i huset er vi veldig glad i å være med på konkurranser. Jeg har og alltid vært en person som har hengt med på mange ulike konkurranser oppover årene og har vel hatt et lite konkurranse instinkt på det der. Eller kanskje en iver etter å ‘vinne’. Og jeg har vel og det prinsippet at er du ikke med,så har du heller ikke en mulighet/en sjangs til å vinne. Og dette er vel noe jeg har lært mine barn videre og,eller rettere sagt overført automatisk til de. ha-ha  Har vært ganske ivrig på det der altså.Så vi har liksom meldt oss på alt mulig oppover årene og ser og at dette er noe de synes er kjekt,og det er klart spennende å se om vi vinner og da. Det som og er typisk, er om det henger ulike ‘konkurranse lapper’ på ulike butikker der en skal fylle ut navn,evnt svare på spørsmål,så en kan vinne ‘det’ og det’, så er det alltid en eller annen av barna her eller flere som ‘ser’ dette og skriver seg på.Vel ikke bare seg,men alle 12,og siste året 13 ha – ha. Så vi har noen ekstra sjangser å vinne vi da.Men det er jo gratis å være med så slikt,så hvorfor ikke. Klart noen ting som lodd m.m koster jo,men det er ikke så mye av slikt vi er med på. Mange tenker jo at en vinner ikke likevel,eller så gidder en ikke å være med,så da dropper en det. Men det er mange ting  som jeg har, både som ung og nå seinere i voksen alder vunnet.Og familien og barna. Jeg kunne ha skrivet mange sider om det,men tar bare noe få eksempler.Jeg husker da jeg var ung så var jeg med å svaret på noen spørsmål under VM i ski et år . Man Skulle skrive noe om de norske skijentene. Og jeg vant jeg,og fikk 4 par nye langrenn ski signert med skijentenes autografet på. Det paret har jeg enda og skiene er like gode de. En annen gang var det en konkurranse der man skulle skrive et dikt,og det er noe jeg alltid har likt å skrive,så jeg skrev et dikt  jeg som jeg synes var bra og sendte det inn. Jeg vant hoved premien som var et weekend opphold  på et hotell i Bergen med full pensjon. Jeg husker jeg og broren min dro og lå på hotell en helg med full pensjon,og hver vårt dobbeltrom . ha- ha  En annen konkurranse var Tine melk som hadde.Det var å finne på mest mulig ting en melkekartong kunne brukes til. Jeg fant på utrolig mange varianter og vant  første premien for jeg hadde flest forslag. Det var et gavekort på tineprodukter for mange tusen kroner og diplom. Ellers har jeg vunnet mange premier som flax lodd,bøker,dvd’er.gavekort m.m Jeg var og alltid på basarer oppover årene,det er noe jeg og har viderført til gjengen her. Basarer er så kjekt å være med på. Der det er ‘åresalg’,de der trepinnene med nummer på. Og der vant vi alltid på lodd,og loddbøker et eller annet,både fruktkorg,strikkesokker,gavekort og ting og tang. En gang i påsketider hadde en butikkjede en konkurranse gående der en skulle leite etter et påskeegg gjemt i butikkhyllene for hver dag i påskeuken. De som fant det egget hver dag fikk det påskeegget. Og gjengen her leitet og leitet. Og det var flere ganger at de fant dagens.Og det var alltid store egg med mye gotteri oppi. Ellers har vi vunnet mye annet,smått og stort oppover årene. Og bare i fjor da vi skrev oss på som statister i fornøyelse parken Tusenfryd og ble trukket som de heldige,var det en flott opplevelse for hele familien å vinne sesongkort for alle et år.  Her tidligere var det og en konkurranse der en kunne vinne en bok,det var en bok en av jentene her i huset ønsket seg. Boken var verdt ca 300 kr og jeg hang meg på. Og jammen ble vi trukket ut blant 500 andre. Og gjett om hun ble glad. Så noen ganger er man heldig,andre ganger ikke. Men å bli med,ja det gjør vi så ofte vi kan og har mulighet til.

Men så tilbake til skolens tegnekonkurranse,bare for å nevne tegnekonkurranse så har jeg vært mye med på det og som barn og vant mange ganger både bøker,leker og andre premier. Å tegne har jeg alltid likt. Og her i huset liker mange av barna og å tegne. Så klart de måtte være med på tegne konkurranse til skolen.  Det hele begynte altså med at det hadde blitt foreslått at det ønskes å lage skolegensere/t-skorter m.m med skolens logo på. Og konkurransen gikk ut på at alle barna på skolen skulle komme,om de ville da, med et forslag til en Logo som skulle trykkes på de her ulike skoleklærne.Og dette var klart populært,så mange av skolebarn satte i gang med å tegne og komme med forslag til logo. Nå heter skolen Rosendal skole,så mange av barna,spesielt jentene da, tegnet noe med ‘rose’. De fikk litt tid på seg,og så skulle alle levere inn forslagene for at elevrådet deretter skulle velge ut den fineste.

Og her i huset var noen av skolebarna gira på denne tegnekonkurransen,men de klarte ikke helt å ‘komme’ på noe å tegne. Jeg kom med noen tips og råd,de måtte tenke på hva er en skole,hva består en skole av. Noen ganger er det enkleste best,noe enkelt som og kan fortelle ‘noe’. Ja man kan si det gikk noen ark en stund.Tegne,sukke oppgitt,krølle sammen, kaste på gulv…for så å prøve igjen…nei det er ikke alltid lett. Men det er viktig å tenke,prøve,feile og tenke igjen og prøve på nytt. Så Emilie her i huset begynte på ‘noe’ å tegne for ‘ente gang,og det var bra det – ikke så aller verst nei,men hun klarte ikke helt å fullføre eller få den tegningen helt komplett. Sånn en ‘ fornøyd og ferdig ‘følelse på en måte. Så jeg viste henne noen ideer,noen råd og tips,og etter mye att og frem,feiling og prøving,en start og slutt, litt hjelp på veien,så endelig ble det en fin logo ferdig. Jeg synes den var fin jeg og hun var fornøyd hun og tilslutt Joda denne kunne slå an,så absolutt.

Dagen etter leverte hun inn sitt bidrag,og så var det bare å vente.

 

 

Her er tegningen.Måtte hjelpe litt med beine streker rundt barna,og på rosen m.m

 

 

 

 

  Og den ‘s’en bak frem  i Rosendal representerer at det er en skole man er på for å lære. Det er helt vanlig at 1.og 2. klassingene kommer og skriver bokstaver bak frem. Men den kan og være et symbol på at og de med lese og skrivefeil er inkludert på skolen. Det er en skole for gutter og jenter. Vi skal være venner og være glad for å kunne få gå på skole.

Iallefall det som overskriften på innlegget  sier er jo at ‘Hun ble valgt’- og ja det stemmer. Emilie sin tegning vant konkurransen den. Det ble bestemt at hennes bidrag skulle pryde skolens skolegenser…hurra. Det var skikkelig stas når hun kom hjem en tid etter innlevering og sa at ‘mamma,det valgte min tegning’

Og klart det følger premie med. Og det var altså en hettegenser med denne logoen på. Og det ble veldig fint etter at det ble trykket på et klesplagg.

 

 

 

 

 

Jeg synes klart dette var litt stas altså. Klart man blir litt stolt av det.

 

 

 

 

 

Må jo si at det var en veldig koselig logo som representerer en fin skole.

 

 

 

Og så kunne man gå inn på en nettside å bestille.Ikke verst å ha logoen sin på en nettside.

 

 

 Og Emilie kledde godt den fine hettegenseren som  hun fikk i premie hun. Absolutt en fin tegning,logo og en fin hettegenser,ikke minst en fin jente… ha-ha

 

 

Til og med minstemor synes logoen var fin…

 

 

 

Og siden det er helg nå,måtte jeg selvfølgelig  prøve meg på noen vaniljeboller med blåbær…

 

 

 

 

De ble ikke så verst de,så enkle og veldig gode….

 

 

 

 

 

Følg oss Gjerne på Facebook: ‘ Huset med 11 Barna’

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg