Et første oppdrag…

 

Så ble endelig den Cd’ en ferdig, og det har vi ventet en stund på, helt siden en tid før jul. Men altså, nå må ingen tro at det er noen her i huset som har verken spilt inn,eller gitt ut noe cd,men det har moren til en familie som vi har felles barn,og i felles klasse med. Og guttene hennes er  venner med store gutta her. De har og to småbarn som leker fint noen ganger de møtes med de små her.

Altså her må vi bare begynne på begynnelsen. Jeg er jo bare en enkel amatør,men som likevel  liker veldig godt å ta bilder da. Og nå  må vi bevege  oss tilbake til den fine sommeren vi hadde  nå i 2018. For da litt på seinsommeren fikk jeg en melding og et spørsmål fra denne mammaen med noen  felles barn som oss,om jeg hadde tid,mulighet eller lyst til å gjøre en liten tjeneste/jobb for henne. Joda klart jeg kan det,ingen problem,jeg stiller jeg…..!! Og oppgaven og jobben  var/gikk ut,rett og slett  på å fotografere, ta bilder.  “Øhhh, wæææ”, tenkte jeg med en gang,ikke noe negativt i det,men ble vel heller litt mer skeptisk til at hun valgte akkurat en amatør som  ‘meg’ liksom. Det er nok mange andre der ute som er 100 ganger mer dyktig,og denne familien der  kjenner mange flinke folk.  Hun holdt nemlig  på å gi ut en cd,og trengte noen som kunne ta bilder som b.l.a skulle være utenpå coveret på cd’en sin. Hun hadde sett flere bilder som jeg har tatt av både ungene her,naturen m.m og hun synes at jeg tok så mange fine bilder,derfor valgte hun meg.  ‘kremt’…vel hva skal man si, ååå takk,takk  hvilken stor,stor ære. Jeg ble ganske stolt et øyeblikk. At noen valgte meg liksom,det hadde jeg aldri drømt om. Men det gjorde jo meg samtidig  klart litt nervøs og da. MEN wow,et første oppdrag….det var ikke verst. Jeg liker jo veldig godt å ta bilder av alt mulig,men det er jo bare for egen del,meg og mitt og min hobby liksom ,men nå skulle jeg ta bilder for andre, det var en jobb. Det måtte jo bare gjøres bra. Og frempå en cd som bildet skulle være,om muligens noen inni og bak….,da må det jo være fint da. Men jeg tenkte,jeg gjør bare  som jeg pleier jeg,å slappe av er det beste. Å late som jeg gjør det til meg og min,en hobby,da blir det lekende lett,og Da må det bare bli bra ha ha . For å anstrenge seg hjelper lite iallefall.

Så vi avtalte tid og sted. En flott soldag,med flott temperatur og blå himmel. Vi dro til den badeplassen som vi har badet mange,mange ganger før. Jeg sa at det var mange fine steder der b,l,a vannet,sandstrand,skog,klippe m.m  Hun ville ha litt ulike bilder hun, så kunne hun selv velge ut de hun likte,jovisst det skulle hun få.

 

 

 

 

Ganske morsomt med dette innlegget da nå i mars,der enda snøen ligger trygt og godt utenfor og ikke nok med det,det har snødd enda mer her de to siste dagene. Gradestokken  viser og minusgrader noen dager. Og noen er fortsatt litt snufsete ,hoster og harker her i huset.  Men det er jo klart en  en fin måte å lengte til sommertiden på da….

 

Så vi dro av sted,og det ble mye bilder tatt fra ulike vinkler,retninger og stillinger m.m det var faktisk veldig gøyt. Følte meg nesten litt som en fotograf…haha

 

Noen av de minste var med denne dagen,for da kunne de leke ute på området mens det fotograferes.

 

 

 

 

i alle år har jeg hatt merket cannon og har vært fornøyd med det. Men for et par år siden sluttet det å funke og det lønnet seg ikke å fikse det. Så jeg kikket litt på finn.no for å se etter et annet kamera.Jeg spurte en dame  som driver mye med fotografering for både interiør blader m.m Hun tok ellers  mange ulike foto oppdrag for folk m.m Jeg spurte da om hvilket kamera hun kunne anbefale. Hun var veldig glad i Sony,brukte kun det og var fornøyd med det merke. Så jeg fant akkurat det hun bruker,(for hun tar veldig fine bilder) på finn.no og kjøpte det til en billig peng. Men jeg må si at jeg har aldri skjønt så mye av det merket,aldri settet meg inn i det og jeg har vel  ikke vært så veldig fornøyd med det. Men smaken er vel som baken og den er delt. Men jeg brukte det denne dagen,og hun som skulle ha bildene var jo klart fornøyd,men jeg var ikke helt det da. Uansett nå har batteriladeren forsvunnet i all flyttingen,så det er lite i bruk. Men vurdere nok å selge det og kjøpe cannon igjen.

 

 

 

 

 

 

 

Iallefall da vi var omsider ferdig var det mange fine bilder festet til minnekortet. Og så fikk hun minnekortet med og kunne velge ut de bildene hun likte,kunne bruke m.m Og så har tiden gått,hun var til Sverige i høstferien i fjor for å spille inn resten av cd’en,og har nok brukt tid på å redigere og gjøre alt klart etter den tid. Hun hadde nok håpet å få den klar til jul for det var mange som ønsket å gi den i julegave,men først nå er den altså klar. Uansett jeg synes det var skikkelig stas å få være delaktig med bilder på denne cd’en.

Så jeg fikk altså lov  å ‘reklamere’ her for cd’en da,for det kan jo være at noen vil kjøpe den da om de liker sjangeren. Dette er kristen cd med kristen tekst og musikk/innhold. Så den kommer nok under kategori ‘religiøs musikk’ i den store musikk verden. Så det kommer på smak og behag. Men hun er veldig flink å synge,mange fine rolige sanger med innholdsrik tekst,hun lager all musikk og tekst selv,så den er egenprodusert på alle måter. Men jeg ville no bare skryte litt og da at det var stas å få et slikt oppdrag. At hun valgte ‘meg’ liksom…kommer til å leve lenge på den altså…ha-ha

 

 

Da kommer det et fåtall ulike bilder av mange som ble tatt,så skulle hun velge ut de som hun ville bruke.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Så omsider fikk vi cd’en-og dette bildet ble valgt til forside bilde.

 

 

 

Det ble et veldig fint bilde,og er jo litt stolt da at hun valgte meg og at det ble mitt bilde som prydet forsiden…kremt,kremt…absolutt stas…he-he

 

 

 

 

Og dette ble bildet som hun hadde valgt til bakside bilde. …

 

 

 

 

Og de som ønsker denne cd må gå inn på hjemmesiden til Anja og bestille der.

www.anjakarlsson.no

 

 

Følg oss Gjerne på Facebook .’Huset med de 11 barna’

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg