Jeg vant,jeg vant…

Innimellom alt av rydding og pikk pakk så prøves det og å gjøres klart til 17 mai. I år er det 9.klasse med foresatte som skal ha med 17. mai programmet på skolen å gjøre. Og Ruben går i 9.klasse og da har vi fått i oppgave å ha med alle leker m.m å gjøre. Og det passer jo oss veldig godt,for vi liker veldig godt slike aktiviteter,og vi har mange artige leker/aktiviteter. De andre årenen pleier det oftes å være mye kjekt for de mindre barna,og det er litt synd i grunn,for da blir det oftes lite i forhold til de litt større skolebarna. Og i år tenkte vi at vi skulle ha ulike aktiviteter for alle aldersgupper,og de større. Men det skal vi komme mer tilbake til på selveste 17.mai.

I allefall her strykes det på bunader og kaker lages. På skolen selges det pølser og hamburgere,men etterpå er det felles kake og frukt. Så når alle bidrar med det vil ikke det koste noe.Og vi som har barn i alle ulike klasser,så blir det både kaker og frukt.

Men så blir det jo litt kake her hjemme hos oss selv og da. Det er jo tross alt Norges bursdag….Men her liker vi kake og jeg liker å lage kake,så det passer jo fint…ha ha 

Men så er det blomster da,jeg pleier å plukke fine markblomster som vokser så fint over alt,og de er jo fine å ha i en vase på kjøkkenbordet .Jeg har ikke pleid å kjøpe noe spesielle 17.mai blomster,eller noen 17.mai buketter tidligere. Synes egentlig ikke de alltid er så fine…ha ha For jeg er ikke så veldig glad i røde blomster likosom. Og i de fleste 17.mai blomsterbuketter er det røde blomster.Og det er jo klart logisk. Men liker blå blomster og hvite da. 

Men jeg hadde ikke tenkt så mye på det med blomster i allefall. Uansett jeg har ‘instagram’,og de som ikke vet hva det er,så er det en sosial plass på internett der man kan legge ut ulike bilder. Om det er av hus eller hjem,hobby,mennesker,dyr, steder,land,byer,biler,båt osv  eller alt som man interesserer seg for. og det i grunn alt man kan ta bilde av,og så legger man det ut,så andre kan se. Og så kan man følge hverandre,om man liker det de legger ut av bilder.

og jeg liker jo alt av natur,blomster,dyr,kaker,gamle ting osv Så legger ut bilder av slike ting,og jeg følger og andre som har samme interesse. Men så  kan man og følge feks butikk kjeder. Og jeg følger b.l.a blomsterbutikker. Og en butikkjede som heter mestergrønn., De legger ut når de har tilbud,ulike blomsterbuketter m.m Og innimellom så har de en konkurranse gående.Og det hadde de no til 17.mai og premien var en stor flott 17.mai bukett til verdi ca 300 kr. Joda jeg hang meg på jeg ,og her fikk jeg melding at blandt nesten 450 andre så ble jeg trukket som vinner av en 17.mai bukett…JUHU…

jeg vant,jeg vant…wow…det var stas. jeg elsker jo blomster,og jeg følte jeg vant både blomster til då lillemor ble født  ( fikk ikke noe blomster da ) eller til morsdagen og til bursdagen (fikk ikke noe de ganger heller..) så dette var liksom alt på en gang. ha ha Og synes jo det var veldig koselig da.Og helt ærlig synes jeg at jeg fortjente den…ha ha ha  neida tuller…

men så dro vi avsted for å hente denne buketten da ….

hos mestergrønn er det mange fine blomster…

konkurransen hos mestergrønn…

 

 

og jeg ble trekt ut…juhu…

 

en bukett laget kun til meg…juhu…

Jiippppi….jeg vant !!!

joda absolutt en typisk 17.mai bukett…men helt gratis…det ekke værst da…

Og no ble det jo blomster til 17. mai likevel da,selv om jeg fortsatt ikke er super glad i det røde…men jeg mikset litt andre natur blomster inni,så ble det riktig så fint…ha ha Artig var det iallefall…

og så ble det kake baking i dag. og da passet jo buketten perfekt…skal jo ha med kake til skolen. Jeg laget sukkerbrødet i gårkveld og har pyntet inni med jorbærkrem og hele jordbær. Og trukket alt med marsipan…skikkelig 17.mai kake det der…får bare håpe den smaker bra da.

så da får den stå kaldt i natt og klar til innhogg i mårra…

 

kake med jordbær er alltid en slager det…

men en annen slager er jo pavalova da.Denne gang ble det med bjørnebær og blåbær…

 

ellers ble det en brownies med jordbær,men den blir det bilde av i mårra. Det er jo alltid en slager å ha med på skolen til skolebarn. 

I allefall jeg kom i mål omsider denne 16.mai,og det meste er klart til morgen dagen,da er det tidlig opp for da skal vi gå i skolens 17.mai tog.Og ellers var det barn her i huset som la seg i kveld og gledet seg mye til i mårra. 

Ønsker en Fin 17.mai til alle !!!!! 

 

Følg gjerne oss på Facebook : ‘ Huset med de 11 Barna’

 

4 kommentarer
    1. Ha en superfindag!! Ni norrmän kan verkligen fira, här ligger vi svenskar lite efter…:) Otrolig vacker bukett även om det är röda blommor i 😉
      Tårtorna såg sååå goda ut!! Du är duktig på att baka! En fråga, är det vanlig vispad grädde i Pavlova tårtan. Du får gääärna lägga ut recept på din bloggen på det du visar!
      Stort lycka till med huset som ni lagt bud på!
      Vi ska TRO att det löser sig ekonomiskt!
      Guds rika välsignelse!!

    2. tusen takk snille deg poesimylife: tusen takk for gode ord. ja er svak for både kakebaking og blomster…ha ha
      håper du hadde en fin 17.mai og. her ble det en lang dag…ha ha men de fikk abslott max utav dagen.

    3. kjære ,kjære deg Från en syster i Herren: tusen tusen takk for alle dine gode og varmende ord. Ja nasjonal dagen her er en stor dag. sånn har vel nordmenn alltid vært…ha ha ha…men det er jo klart fødelse dagen til landet og då må vi feire med kake og flagg… joda barna synes også at 17.mai er en stor dag som de gleder seg over.Tusen takk for tros ord angående hus. ja vi må bare tro at det økonimiske må løse seg ,for no renner snart tiden ut. men vi har en stor Gud. tusen takk vært velsignet du og dine…klem herfra

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg