Gjengen her sitt første møte med Lille søster !

Det var en fin gjeng på 9 barn som satte nesen mot kongsberg sykehus sammen med Pappen….

De ble fort observert av jordmødrene der…dette var vabø sine barn…haha

de er ‘endelig’ på vei dagen etter at de ble storesøsken til en liten prinsesse….

og no kom de  for å hente mammen og den nye lillesøsteren hjem, som er kommet til oss….

De var utrolig spent på flere ting…Men klart først av alt for å hilse på den nye lillesøsteren da.

Hvordan ser hun ut?

hvem ligner hun på?

er hun søt?

ååå så de gledet seg….

og de minste da…

ja de var jo klart gira på å treffe mammen igjen da…ha ha 

Leah hadde savnet meg sa hun..det var jo godt å høre…

 

Men aller aller først…Tusen tusen hjertelig takk alle og enhver for så mange gode ord og gratulasjoner som har kommet inn til både oss og den lille….

Det varmer og betyr utrolig mye,vi er helt målløse og overveldet over så mange fine tilbake meldinger…

Og alle skal virkelig få takk igjen…det kommer….<3 <3 

 

Ikke minst så er gjengen her i huset mega stolt  for den lille skatten vi har fått i hus…og spesielt de 5 jentene da….No leder jentelaget nemlig…ha ha 

 ingen ble skuffet Iallefall . da de kom gående spent bortover korridoren på føden i går på dagtid…

De stoppet utenfor døren til rommet der jeg var..

jeg hørte lang vei mumlingen deres…

Så åpnes døren forsiktig…de stormer inn…for å se om hvem som er førstemann bort for å hilse på….

Der hun ligger i korgen sin…sååå fredelig…og aner ikke at no kommer 9 andre for å kikke,se,peke,holde,stryke,klappe, osv osv osv….haha

.

ååååå  sååå søt…næmmen såååå liten…sååå fin…det var ikke måte på hvor mange godord den lille prinsessen fikk…. 

‘se mamma’ hun geipet….haha 

‘se mamma’ hun knipet fingeren min……ojoj

‘se mamma’,hun ser på oss….

og så var det førstemann,andremann,tredjemann,fjerdemann…osv til å holde på fanget…

‘min tur,’!

‘nei no er det min tur’!

‘nei jeg var før deg’ !

…osv osv

vi måtte omtrent begynne med kølapp…ha ha 

 

åååå sååå heldig…

Leah storkoste seg med den søte lillesøsteren på fanget…

etter mye holding,kosing var det tid for å begynne å kle på den lille. Planen var jo å dra hjem da…

også her var det bare hjelp å få….på med bukse.lue, strikket jakke,sokker,teppe  m.m

og så gikk vi inni dagligstuen….og flere skulle holde x-antall ganger til…

minstemann var jo superstolt for at han skulle få holde…

…ååååå til og med helt åleine….

‘ Mamma,mamma’…jeg holdt beibien…’

….og så måtte jo gjengen stille opp på et bilde sammen med den høyt velkommen lillesøster…

bare storesøster Caroline mangler da…men hun skal vi hente seinere  på toget…

klart hun må og komme hjem å hilse på lillesøsteren…

…og så var det å holde enda mer…

…og Leah skulle no holde ….å holde…å holde….

og var bare stoltere å stoltere..

….ååå det er ‘min’ beibi mamma’…hun er sååå søt…

 

ja tenk for en heldig liten prinsesse som er kommet hit til oss….Hun aner overhode ikke enda hvor priviligert hun er som har 10 eldre storesøsken som rett og slett forguder,elsker  og beundrer henne fra første sekund….hun har de to første leve døgnene sine blitt flyttet fra armkrok til armkrok…fra fang til fang…

blitt koset på, klemmet på, beundret enda mer,tatt bilder av, byttet på,kledd på, synget for,dullet med,snakket med,bysset,trøstes……

men det ser ut som det er det mest naturlige for den lille i hele verden…hun sover fredelig og nyter hvert sekund…ha ha

og ingen har omtrent hørt et skrik av hun… hun er så gull verdt her at det ‘slåsses’ om hun hele tiden…ha ha

 

ååå for en virkelig super heldig liten lillesøster…

 

På dagligstuen stod denne gamle kule retro vekten…klart lillemor måtte teste den ut…ha ha 

(jeg som er så glad i gamle ting…)

og jeg fikk fortelle samtidig de andre at en slik gammel vekt ble jeg veid oppi da jeg var født…

det var ikke noe digitalt den gang…

Og før vi gikk Fikk og Jordmoren som tok i mot vårt lille mirakel hilse på hver og en av barna…hun er veldig glad i barn…og var imponert over at vi har valgt å få så mange barn…så hun måtte bare hilse på de…

Jeg fortalte og barna her  at det var hun som tok i mot under fødselen…

de tok hun i hånden…bukket og sa navnet sitt…og var sååå høflige…ha ha nesten som en takk for at hun hjalp med å få en slik fin skatt til oss…

Men Leah nøyet seg ikke bare med  en hilsen…hun måtte gi to gode klemmer…typisk Leah…ha ha .

og ellers så er – som mange har fått med seg ,

‘Huset med de 10 Barna ‘

endret til

Huset med de 11 Barna’…

 

SÅ Følg oss Gjerne på Facebook ; ‘Huset med de 11 barna’

8 kommentarer

Siste innlegg