Ingenting minner om påske her…Men vi ønsker god Påske til alle…

Først av alt må både mammen og pappen og hele gjengen herifra

‘Huset me’ de 10 Barna ‘

Ønske alle en riktig fin og god Påske !!!

 

( ble bare 9 da,for største jenta er i Bergen å jobber i påsken….ha ha )

 Så kan vi  like godt skru tiden tilbake til jul og si det samme no, som den gang…

‘at her er det lite som minner om påske’….

Igjen, jeg er en person som synes det er veldig kjekt og så koselig å dille og dulle i hjemmet…og det er alt fra  baking til blomster og pynteting m.m. Og spesielt når vi kommer til høytider som jul og påske og slikt. Liker og godt tradisjoner rundt slike høytider,men og å vise barna å ta vare på de. Men ikke bare tradisjoner rundt jul og påske m.m  men og hovedbudskapet med hele julen og påsken. Det må aldri glemmes oppi alle julegaver og påskeegg….

Men å pynte litt i hjemmet ved høytider er og alltid koselig. Men i år ble det lite av det ja. Og denne gang er det to grunner . Vi bor slik vi bor…i kasser og søppelsekker. Og  at vi no holder på å rydde og pakke sammen m.m for vi må flytte videre til et annet hus etter påske. Og da er det alt annet her som minner om noe påske i alle fall. Men et påske egg hver til barna må det bli uansett, det er jo bare en selvfølge, og så har jeg lovet de det og…

Men da er det så bra at vi har den bruktbutikken da som nesten er vårt andre hjem…ha ha  og der fikk jeg laget til litt påske før påske…så da har jeg i alle fall fått pynta litt til påske da…samme er det om det er her eller der…ha ha

 

litt blomster,fjær og ‘gåsunger’ gjør susen..

noen påske egg på greiner av gåsunger er koselig påskepynt…

litt bruksting som lå til salgs til kunder…

Og så er det jeg som liker så godt å dekke og pynte bord…her har jeg dekket et enkelt påskebord i lyse farger (er ikke glad i gult…) og alt er bare bruks ting som lå i butikken…gjenbruk er gøyt…

 

 

 


 

Noen andre fine bruksting kunder kunne kjøpe….

Mens jeg ordnet til i bruktbutikken var de fleste barna med, men det var så fint vær, så de var ute… så kom  tre av de løpende inn…’ mamma ,mamma…se hva vi fant… hestehoven blomstrer for fullt…noen hadde stilk og noen uten stilk…akkurat slik det skal være fra en barnehånd….selv om de er gule er de plukke til mamma…og de vet jeg liker blomster……ha ha

Men så her i huset,i enden av kjøkken kroken, MÅTTE jeg bare ‘lage’ til ‘littegrann’ Påske stemning da…er så mye koseligere å spise måltidene da…Og jeg er jo ikke glad i gult, så da går det heller i de lyse farger…Men bare så det er sagt…i andre enden av rommet står det banan kasser til taket, og søppelsekker som vi sorterer i…ha ha  tror ikke jeg skal ta bilde den veien…. det hadde bare ødelagt den ‘lille’ påskestemningen’ som er her… det er iallefal ingenting annet her som minner om noe påske….Men det går så fint så…vi klarer oss vi…alt slikt er egentlig ikke så viktig heller …det viktigste er ikke bare all påskepynt og påskestemning ,men hoved budskapet på hvorfor vi feirer Påske…det er så mye viktigere…

 

 

 

 

 

 Følg oss gjerne på Facebook . ‘Huset med de 10 Barna’

 

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg