Da er vi på vei….

 Sånn helt på tampen før alle skoler her og der begynner igjen,så er  vi akkurat no på vei til Sverige,vi har vel 7 timer foran oss ,men med denne gjengen vil det nok ta litt lenger tid…ha ha . De 10 barna her i huset har en tante og en onkel boende i Uppsala i Sverige og  7 søskenbarn. Tanten ,det er min storesøster. De fikk først 4 jenter og så kom gutten,da tenkte de att de var nok,men så kom det seinere to jenter til som ikke var helt planlagt,men likevel ønsket.så de har og mange barn. Jeg har og en storebror i Ålesund,men de har bare 3 barn,ha ha (har prøvd flere ganger å overtale de til iallefall å få en attpåklatt…ha ha …men uten særlig resultater.- svigerinnen min sier hun har mer enn nok med å holde oversikten på alle tantebarna hun har ..ha ha …..så vi er 3 søsken ,og morfar er stolt over alle  sine 20 barnebarn. Og Denne helgen skal nemlig hun største av de 7 barna i Sverige gifte seg. og hun er og den største jenta av alle de 20 barnebarna . Jeg husker så godt att vi i familien vår gledet oss så veldig til hun skulle ble født,jeg skulle bli tante for aller første gang, og strikket både babyklær og babyteppe,mamma gledet seg og til å bli mormor for aller første gang,og kjøpte klær og utstyr…ja det var stor stas… Jeg må nok og innrømme att den gangen hun ble født,og var en liten liten baby,( hun kom noen uker før tiden) var jeg rundt 19 år – 20 år og var skikkelig misunnelig for att storesøsteren min hadde fått seg en baby. Jeg ville og ha baby…ha ha  og lite visste jeg den gang att jeg i tiden fremover skulle være så heldig å få 10 slike små babyer…ha ha  (Selv om jeg klart visste jeg ville ha mange barn.)

Iallefall no er vi på vei til bryllup,og jeg elsker bare bryllup.Det er bare fordi det er bare så fint…mange fine kjoler,blomster,kaker,sanger,hele settingen  liksom og ikke minst så bra att unge i dag velger å gifte seg. og ikke bare flytte sammen for å ‘prøve’…ved å bli samboere.

Men det store er jo og alltid å se bruden da …hvilken kjole har hun valgt,hvilke blomster,frisyre  osv osv….er sånn typisk damegreier det der…ha ha  har sagt til pappen her i huset att faktisk så kunne jeg tenke meg å gifte meg en gang til med han, bare for å kjenne på den følelsen som det var den fangen.’ ..ha ha for det er  utrolig hvor fort en slik dag går…

Vi har tatt med oss campingvognen og skal sove i den i helgen,ikke bare bare å innlosjere 12 pers liksom… og i tillegg har vi morfar med oss på slepet. Han kom fra Bergen for noen dager siden  og hadde største jenta Caroline med. Så han sitter på med oss, og det er veldig stas for barna her i huset,og så greit att vi og har en stor bil. 

Gjengen er klar for en sverige tur!!

 

Leah og Aron er virkelig klar no for å komme av gårde,begynte å bli en smule lei…

 

Det er bare de største barna som er invitert i bryllupet,og pappen skal da  være med de små i campingvogna,for ellers har vi ikke noe barnevakt. og de store gleder seg til å både treffe kusiner og fetter,men og å få være med i ett bryllup ,det er ikke så ofte det skjer.( og gjett om de små er misunnelige…de vil og få kake og ha på fine klær,,,) men  ellers er det bare stas å ta en Sverige tur.

så siste dagene har gått i å finne frem kjoler,skjorter,fin bukser og fin sko til 6 av barna som skal….og alt er klart.

 

Vi kom litt seint avgårde for det var noe oljelekkasje på bilen,pga oljepumpen, men det var en som hjalp og vi fikk ordnet  det

kusine Mirjam og Andreas som skal gifte seg 

 

Den dagen Mirjam hentet brudekjolen sin.

 

Da har vi enda en del time igjen..før vi er helt fremme.

Ellers vil neste blogginnlegg  inneholde mange flotte bilder fra garantert ett flott bryllup.

 

Følg oss gjerne på facebook ‘ huset med de 10 barna’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg