Det går fremover …..

Her går no dagene og kveldene og til tider utover nattetimene i å styre på med bruktbutikk prosjektet vi holder på med.På dagtid blir det henting av ting , på ettermiddagene blir det montering m.m og på kvelden er det maling for da er ingen barn til stede.Og det er mye å gjøre og mye putleting som tar tid,men det går fremover….Det var  næmlig en gul stygg vegg der  som jeg tenkte male.men det var bare en plate så da tok vi den ned .og under var enda en stygg vegg….og den måtte det gjøres  noe med. Og da var det å kikke på finn.no igjen for jeg hadde en ide.Jeg såg en annonse om en kar  som hadde masse gamle plank som skulle hives,men ville først prøve å gi det vekk…..Ja takk tenkte jeg…så da var det av gårde kåre!!!!

Det var like i nærheten ,så da var det bare å ta gjengen med for da går det så mye raskere,og de er kjæmpe gira på å hjelpe til….

 

Jeg skulle ha en del lange og en del korte.skal og bruke de til noe annet.noen barn hentet og noen barn var nede og tok I mot…..og pinsetten  ble flittig brukt etterpå…det var noen fliser som satte seg I hendene….men slikt hører med…ha ha ha

Ingenting å si på arbeidsmoralen her iallefall….Dette er bare stas…ha ha.

“Mamma Mamma…Sæ ka’ æg kjaje”….

 

Vel tilbake var det bare å begynne å skru opp planken på den stygge korkveggen….

Med hjelp fra gutta gikk det raskt å få opp planken….og det ble en helt annen kul vegg….Tidligere fant jeg passe tjukke Bjørke greiner som jeg hadde en plan med….’klesstativ’!!!  Bjørke stokken/greinene  henger  i to  tjukke tau fra taket…og på ‘stokken ‘skal klær henge bortover….Det blir og flere stokker…og på den gamle stigen skal det og henge klær m.m på…da ble det en  kul vegg… og lite utlegg….litt skruer og tau….kabelbordet fikk jeg og…blir nok klær på det og eller andre ting…

 De korteste planken skulle og brukes til noe.Jeg har jo 3 gamle dører til som skal brukes som bord,og det er tunge bord…og de må stå på ‘bukker’- og da trenger jeg 6 bukker til og det blir bare for dyrt å kjøpe….så da lager vi bare bukkene selv av den gratis planken…

 

Ellers trenger jeg og noen kasser å ha ting og tang oppi….jaja kan like godt lage noen kasser og da….med enda kortere plank…

De har jeg  og begynt å male på…

Og etter å ha malt 3 strøk på bukkene var de og klar til  bruk….solid og gratis…og ble skikkelig fornøyd med de….Ellers er en kasse  klar….Ellers har ett gammelt vindu fått plass på veggen…og en Bjørke grein som gardinstang…på noen gamle gardiner jeg fant på en bruktbutikk.. På dette ‘bordet’ vil det og ligge klær m.m  og i den gamle barne senga jeg fant på loppisfunn  blir de liggende barneklær m.m joa begynner å komme seg etterhvert…

Og når de store får snekre…så vil de mindre det og …..

Og noen må koste etter de stores snekring. …viktig det og….

Da blir det en pause fra jobbinga her. for i morgen skal pappen her på en grundig hjerte undersøkelse  på sykehuset hele dagen  og en liten…eller en stor gutt noe annet veldig spennende som han har gledet seg til lenge…så det er bare å henge på….:)
 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg