Cafe kroken er klar…veldig fornøyd…

Da for det bli litt oppdatering fra Bruktbutikk prosjektet herfra…sikkert veldig kjedelig for mange , men men …vi synes i allefall det er arti og holde på med og ikke minst veldig spennende…noen har tro på oss andre overhode ikke…men så lenge vi har troen selv for de andre mene hva de vil…ha ha

Iallefall barna her i huset er og veldig gira og inkluderer seg i hele prosjektet…de hjelper til og engasjerer seg og synes det er veldig gøyt….Men så er nok grunnen og att jeg har dratt de med fra de var født på loppemarkeder og bruktbutikker og ikke minst hente ting som har lagt på finn.no …m.m og 90% av ting vi har  kommer fra disse plassene…så de har vel fått det inn med morsmelka…ha ha ha

Jeg har hele tiden hatt ulike ideer oppi hodet om hvordan ting skal se ut…men jeg må og ha ting til å innrede med…skap,bord og hyller  osv… Og når man ikke har så mye å begynne med…omtrent ingenting…så må man bare være kreativ og oppfinnsom. Ellers har jeg tatt med unger og mann og trålet loppemarked ,finn.no og bruktbutikker etter rimelige innredning rundt om kring her ….og jammen santen har jeg begynt å få det slik jeg har tenkt med omtrent ingenting…og denne gangen er cafe kroken som er omtrent ferdig.

Jeg nevnte tidligere og la ut ett bilde der vi har funnet en del rød murstein. Den låg å slang i skråningen  og halve  nedi elven like utenfor Nødlageret der Pappen jobber.Og de tenkte jeg att de må jo brukes til noe…kan ikke bare ligger der å forurense….

Her ser man litt av steinene nedi elven.Når vi var der å plukket kom det to svaner og hilset på….

 

 

Har faktisk vært 3 turer å hentet stein , og hver gang er barna med og hjelper…de synes det er kjæmpe kjekt å hjelpe til å bære stein.



Så har byggingen påbegynt…Skal jo ha litt kaffi og kaker i denne bruktbutikken så har tenkt att i denne kroken skulle det bli litt cafe preg….

Og det er ikke mangel på hjelp her heller…..

 

Og midt i all ‘puslespill leggingen kommer de to minste inn med nyplukkete ,svette løvetannen uten stilk….’Maaaammma…blomst til deg….’…ingenting er finere enn det da….

 

Og så hadde jeg en annen plan….Men den planen er temmelig umulig å utføre….næmlig anskaffe seg en gammel ovn….og det er ikke bare bare…slike er vanskelige å få tak på og får man det koster de veldig mye….Men jeg har sett på finn.no hver dag og plutselig så stod det en på ‘gis bort’ jippi….Den MÅ vi bare sikre oss….og mange hadde spurt etter den ,men vi virket så seriøse og gira på den att vi fikk den…MEN vi måtte være klar over att den var blyyyytung…for slike gamle ovner er laget av skikkelig tungt jern. Det var ett ungt par som hadde kjøpt seg hus og denne gamle ovnen stod i kjelleren, men den ville hun ha ut.og det betyr att den måtte opp en trapp…Men med mine muskler ,stahet og pågangsmot klarte vi det…og hjelp fra mann og gutta da….og vi var både orasje og møkkete etterpå…ha ha men pyttsann…skal man ha en skatt så skal man ha en….

 

 

Og hun hadde rett den var blyyyytung…og jammen sleit vi…Men vi klarte det….Ellers har jeg observert i ‘hagen’ til  ett el-firma like ved her  mange kabel tromler liggende.så jeg tok en tur og spurte om jeg kunne få noen til å bruke som bord…..Ja  det var bare å forsyne seg….!!! Flott…da ble det en del ‘bord’ gratis og…

Mens de ‘store ‘ jobber’ med ovnen å få den inn,hjelper en liten gutt å trille inn kabel tromlene. …

og så endelig etter ett laaangt slit å få den ovnen på plass så ble det akkuratt slik jeg hadde tenkt….alt gratis…
 



Og så var det å få på plass ett ‘ bord’-De minste  kabel trommel’ne skal bli cafe bord og de store skal bli klesbord m.m. …og gratis…. stolene  fra IKEA da  ..som jeg har malt. Og det skal bli flere bord og stoler og….Her skal det og bli litt mer utstyr etterhvert… kaffe trakter ,vaffeljern osv…men det begynner å komme seg..

Ble faktisk veldig fornøyd med denne kroken altså enn så lenge…iallefall med tanke på hva det koster…

Da er det bare å følge med…Flere prosjekter i vente….

 

 

8 kommentarer
    1. Herlig 👍👍 .. Dere står skikkelig på .. Kommer garantert innom når alt er klart .. Er det i Hokksund sentrum ?? .. Lykke til videre. . Klem 💚💚

    2. ååå så koselig…ja du må selvfølgelig komme innom når alt er klart og det blir åpning… Anne Granheim: ja det er ett artig prosjekt..men det ligger i Mjøndalen,ikke Hokksund.men kart og vei og adresse kommer etterhvert og…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg