De vakreste Roser

Att jeg er en stor blomsterelsker er bare å ikke stikke under en stol,tror nesten jeg ikke kan gå inn i en butikk uten å automatisk styre bort der alle blomstrene er.

Spør man ett barn ,så pleier barn automatisk i en butikk å gå bort der alt gotteriet er. Men utrolig nok ikke våres barn her.(selv om de elsker gotteri)

De  styrer rett bort til is disken…

Men dette kommer nok selvfølgelig av hva man liker best.

Så når vi er på en butikk går mor til blomstrene og barna til isdisken. Og stort sett så kommer vi ut fra den butikken med en blomst og en pk ispinner.

Bare det att barna må dele en is på hver ( er jo pk med 10 stk i )

mens mammen får hele blomsten for seg selv, pappen er næmlig overhode ikke interessert i blomster.ha ha ha

Om det er arvelig å like blomster vet jeg ikke,men min mamma var og en stor blomsterelsker ,husker det var såå stas å få vanne alle blomstrene hun hadde i vinduskarmene i huset.

I stuevinduene stod det tett i tett med blomsterpotter,hun tok avlegger av noen og fant alltid en plass til den og.

Pappa derimot var totalt i mot blomster,de var bare i veien i følge han.

Men blomster er vel en dameting,man blir jo litt ‘myk ‘ av å like blomster,lukte,se,stelle de med en omsorgsfull hånd.

Mannfolk er vel for tøffe og maskuline til slikt ha ha (men er jo unntak selvfølgelig )

Det er selvfølgelig noen blomster man er mer ‘svak ‘ for enn andre. Jeg synest de fleste blomster har sin sjarm på ‘sin’ måte. så det blir ikke lett å velge .

Men her en dag kom jeg over en helt spesiell bukett roser.

De måtte bli med hjem.

 

 


 

Det var en helt spesiell farge på disse rosene,og det var det som gjorde att de skillet seg ut 

 

 

 

Jeg er en person som bare må ha blomster på kjøkkenet. Det er der vi oppholder oss mye og er samlingsstedet i huset.så der må det være koselig.

Og under mat og måltider er det mye mer trivelig om det er lys og blomster på bordet. Synest og det er en fin måte å vise barna på att man kan ha det fint å trivelig rundt seg.

Men disse rosene fikk en fin plass på soverommet ,klart man kan gjøre det fint og trivelig selv på ett soverom.

 

 

 

 


 

Synest det er koselig å ha blomster på den gamle speilkomoden.

Man blir så glad av blomster.


 

 

Og kombinasjonen med annet ‘gammelt’ er veldig fint. 

 


 

Og det Er sant att man gleder andre med å gi en blomst.og no på markede er det både flotte ute og inne blomster å velge i,så gled gjerne noen i dag ved å gi de en blomster.

For ved å glede andre blir man glad selv. .. 🙂 🙂 Ha en strålende Lørdag.

5 kommentarer
    1. Nydelige roser og som de passer til det gamle møblementet på soverommet ditt 🙂
      Blomster må jeg ha rundt meg til enhver tid, nå plukker jeg i hage og i naturen.
      Er vokst opp med en blomsterelskende far ( ja du leste rett :)) og var vant med at vi alltid hadde friske blomster på bordet i helgene.
      De hadde også en fantastisk hage, og han var så flink med å sette sammen de ulike vekster, og at det alltid var noe som blomstret.
      Ønsker deg en fin junimåned…og sommeren er vel rett rundt hjørnet….
      p.s. Om du kikker i bruktbloggen min, link på bloggen, så har jeg stadig noen gamle tekstiler for salg 🙂
      Klem klem

    2. ååååå tuuuusen takk skjønne liv liven: for gode ord…ser godt att du har arvet din far…ha ha blomster er jo bare vakkert…men pappa er no flink til mye annet…bake kaker bake brød og rundstykker…lage alt mulig god mat…raspeballer,kjøttkaker fiskekaker m.m.m.m og han er super flink på å sy,hekle strikke m.m.m så han kan mye slikt og…godt med slike fedre…godt å få komme seg ut og når solen skinner…juni er en fin mnd…fin dag til deg skjønne <3 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg