Denne uken ‘kjører’ vi den vintage/rustikke stilen…..

Så lenge jeg kan Huske så har jeg alltid likt å dille og dulle rundt meg,jeg er en person som har ‘rot’ på hjernen ( om det er noe som heter det da…har hørt om ‘støv’ på hjernen,men det har jeg ikke) 

Men att det ligger å slenger klær,sko,aviser,blader m.m rundt om kring både på gulv og bord får meg automatisk til å ‘MÅ’ ta det vekk å rydde det…en mani kanskje…en positiv mani heller…haaaa

Men stiller man seg det spørsmålet,eller andre det spørsmålet, trives man best med rot rundt seg ?eller att det er ryddig rundt seg?

tror jeg att de fleste vil trives best med att det er ryddig !

Her i huset må vi ha det noe lunde ryddig  og system på ting,siden vi er så mange,så passer greit med en’anti rotekopp’ til mor…haaa

Men nøkkelen er å ta ting med en gang,da hoper ikke noe seg opp.og man slipper å ta ting ‘igjen’.(prøver stadig å prente det inn i barna ,og spesielt de største…)

Kjøkkenet i huset her er en mye brukt plass,det er som hos mange ‘hjertet i huset’,og det er det her og.

Vi har ett stort kjøkken og vi har både peis og ‘seng’, og siden vi er her  mye  er det ekstra kjekt å lage det koselig her.

Siden jeg er en blomster-elsker så liker jeg alltid å ha blomster på bordet, synes det er og artig å forandre i ‘ny og ne ‘og det plopper opp alltid ulike ideer og bilder i hodet.

Man må jo og gå utifra hva man har å bruke og hvilke stilart man liker.og så skape noe utifra det.

Min lidenskap er  gjennbruk, brukte ting,gamle ting og gamle skatter…og elsker å gå i bruktbutikker og på loppemarked for å finne’fine’ ting med sjel og liv i og kanskje en historie bak.

En gang jeg var på en bruktbutikk kom jeg over to helt nye blomsterpotter til noen få kroner, passet meg midt i blinken for da var allerede en ide skapt.

Liker veldig godt den vintage/rustikke stilen ,så denne uken  ble det en smak av det på kjøkkenet.

 

 

 

 

Jeg samler på mugger ,men har du noen stående så ikke la de stå i skapet å støve ned ,de er flotte både å ha blomster  eller andre ting i,eller bare fine i seg selv.

Jeg plukker gjerne med meg sølvtøy om jeg kommer over i bruktbutikker eller loppemarkeder, syns de har både sjarm og historie

og bruker det gjerne som dekorasjon….

 

 

 

Synest hvite blomster er ¨så flotte….og disse er en av favoritter,de står veldig lenge og det kommer stadig nye blomster frem… 

blandet de med noen tulipaner,så ble det en enkel men fin bukett som passet fint oppi de rustikke blomsterpottene… 🙂

 

 

 

Måltidene smaker og alltid mye bedre om man har det trivelig rundt seg,og det trenger ikke alltid koste allverden for å få det fint.

det  er og med på skape godt humør og god harmoni og faktisk.

så det er bare å gå i skuffer å skap å få frem fine skatter å bruk de. 🙂 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg