Mange Minnerike dager

Det er jo noe som heter Alt har en ende,og alt tar jo slutt en gang…Og det er jo absolutt riktig i noen tilfeller.Og det gjelder også oss denne gangen. Vi sitter enda full av  takknemlighet for at vi,og akkurat vi,ble ‘utvalgt’ og fikk den flotte overraskelsen  av å få ca en uke gratis opphold for hele Familien I Sverige i et Feriehus…Og gjett om gjengen her har fått mange flotte opplevelser og minnerike dager denne uken. Men bare det at det var VI som fikk dette synes vi er bare helt utrolig…og vi må bare si igjen og igjen at jammen finnes det snille mennesker der ute. For å ha en slik gjeng som oss  boende i et feriehus med over 14 sengeplasser er ikke helt billig…ha ha så de som ikke har fått med seg at vi fikk en uke gratis opphold i et feriehus i Sverige kan se på de to forrige innleggene…

iallefall Det har vært mange fine dager i de svenske skjærgårder og man kunne fint laget en bildebok skulle en tatt med alt…ha ha,men det er veldig kjekt å ha noen bilder for gjengen her iallefall som de kan se tilbake på. Men som sagt så tar slike flotte dager og en gang slutt, og en må returnere nesen hjemover. Men her i huset sitter vi iallefall både store og små igjen med mange gode minner og fine øyeblikk. Så dette vil vi leve lenge på. Det mest fantastiske av alt var at eier av dette utrolig vakre stedet,på denne saltøyen ikke langt fra Strømstad ønsket oss velkommen igjen, og kanskje allerede til høsten hadde han et ledig feriehus til oss. For tydeligvis så var dette et populært sted både for ferierende svensker,men mest norske familier… Og ja dette takke iallefall denne gjengen for. Vi kommer gjerne igjen vi. Her er enda flere fine plasser å oppdage og utforske. Så dette er absolutt ikke noe Reklame altså,men vil likevel anbefale dette flotte stedet for flere familier sammen,og ikke minst storfamilier. for her er store feriehus og mange sengplasser og ikke minst områdene rundt.

Denne uken har det iallefall blitt mye bading fra både svaberg og sandstrand på denne gjengen, det har vært flere båtturer i skjærgården og andre fine områder som har blitt oppdaget. og alle dager har det og vært bra fint vær. Så det har vært utetid fra morgen til kveld.

Så her kommer et bilde ras  fra mange fine opplevelser…og ikke minst vakker natur….

En dag ble ville de bade med svabergene…og man kunne se langt uti havgapet

klosterhavet heter det her…

og mens de hoppet fra svabergene,og de andre minste leitet etter glassmaneter og sjøstjerner i en vik, jaktet mammen på blomster…og fant noen og faktisk…

de fant tilsammen 180 glassmaneter i Gilde stampen… inne ved viken…

og Leah måtte vise at hun fant en søt liten sjøstjerne også…

og hva fant mammen…

joda enda flere blomster.. skjønne nype roser som lukter så godt…

her var det veldig fint,så her ble en favorittplass og her kom vi igjen mange ganger…

men klart når en bader og leiter etter glassmaneter blir man sulten…da er det godt å ha med litt boller …

de badet og hoppet til omtrent solen gikk ned…ha ha

ellers var ikke dette langt fra feriehuset,så noen ganger syklet noen,mens Pappen kjørte. Men vi spiste stort sett middag ved feriehuset /hytten

En annen dag etter frokost satte vi kursen mot Strømstad for å kjøpe noe mat på noen butikker.  og på vei tilbake stoppet vi ved en offentlig campingplass,altså denne lekeplassen og badeplassen var ikke bare for campinggjester,men for hvem som helst…gjengen her hadde nemlig sett dette fra veien da vi kom hit noen dager i forveien,og her ville de stoppe…

For det som var så spesielt her var at det var en kjempestor trampoline uti sjøen og den ville de hoppe i fra. !!! så de 4 av største og Aron  våget seg ut her og de hoppet og det var visst veldig stas…

og noen var å klart lekte på stranden med bilene…

og noen jaktet på glassmaneter og sjøstjerner…

En annen dag ville de bade fra en brygge like ved…her lå noen koselige båter og naust…

en Gutt som koser seg masse…

Det er alltid stas å hoppe fra bryggekanten,og klatre opp igjen stigen…

En annen liten gutt som koser seg…

Og så var vi såååå heldig at vi fikk låne båten en dag til…det var gutta her som spurte eier om det,og gjett om de var stolt da de fikk låne den igjen…

og denne gangen var det sol og fint vær…og minstemann ville absolutt være med no….

ååå så han gleder seg til en båttur…et skikkelig  sommer Glis…

de jobbet litt på for å få start,men så kom den etterhvert…og gjengen dro atter en gang ut på den åpne sjøen…og klart Ruben som kaptein…

‘ Vink til Mamma da’…Roper Joachim…

og mammen…joda hun fant her og noen blomster…vel for noen er det kanskje ugress da…

…Men med en gammel dørlem som lå å slang der som bakgrunn,ble jo den fine buketten et fint kunstverk…

og etter en stund kom gjengen igjen,og så kunne de som ville være med på en lengre båtur hoppe oppi…og det er jo ikke så ofte en får dra på båttur,så dette må en jo klart få med seg…

og de andre koser seg like mye...

men denne gangen tok vi en helt annen retning,vi kjørte rundt hele øya og kom inn til den stranden vi hadde vært på første dagen…Men her ute i havgapet blåste det mer og det var større bølger…

Og det fikk virkelig Leah merke,for hun satt slik at hun fikk hele sjøsprøyten i ansiktet,men det synes hun var bare gøyt…

og etter atter mange flotte øyer og landskap å se på ,kjørte vi innover igjen,og Då fikk William prøvekjøre…åå det var skikkelig stas…og då ville Miriam og…atter en fin og minnerik dag med mange opplevelser er over.

En ny morgen,og en ny dag. Vi fikk og en morgen nybakte rundstykker av datteren av eieren som var rundt 12 år. Hun lekte og mye ute  med gjengen her,både ‘boksen går’ trampoline’  gjemsel’ osv

Tror hun synes det var stor stas å være sammen med så mange barn,for hun hadde bare eldre søsken.

I dag ville de igjen tilbake til den flotte sandstranden. og her ble lek og bad…og de minste skulle samle skjell…

vi visste at gikk vi til høyre for badestranden kom vi bortover til en annen strand,men ingen av oss hadde utforsket den skikkelig…og det måtte vi jo få med oss…så gjengen her gikk i full fart gjennom skog og svaberg…mammen måtte gå bak med minsten,for han skal jo alltid se på ting og tang og ikke minst kaste ‘store-svææære steiner’ som han sier på sjøen…ha ha

men etter gjennom både skog og over svaberg og store steiner kom vi rundt til andre siden..å her var det veldig fint altså…

en lang strand,mange svaberg og småøyer en kunne gå på og utforske…

Og minsten så t.o.m en disse/ huske som hang innimellom noen trær…den måtte jo testes ut…

her var virkelig et flott landskap…

ååååå mange fine nype roser over alt som lukter så godt…

og en gammel trestokk og noen nyperoser viser om naturens eget kunstverk…

Ut mot Havet !!!!

her var utrolig fredfult og stille…bare bølgeskvulp og måkeskrik kan høres…virkelig balsam for sjelen…

her kunne man lagt ut minst 10 bilder til ,for det var så mange fine plasser,flott natur  og landskap…men vi måtte omsider tilbake …og alle de andre hadde løpt allerede…

da vi kom tilbake hadde noen allerede gått i gang med skjell samling. De ville ha med seg hjem mest mulig skjell…ha ha

ååå skjell kan vi lage hjerter i sanden av og… sommerfølelse…

og stolte gutter som hadde samlet mange fine skjell…

og desverre så måtte vi forlate dette vakre ‘paradis’ av en øy…og det var det jo ingen her som ville sjølv klart…

men nye feriegjester skal bo i den flotte hytten.

Men vi har vært utrolig heldig og utrolig priviligert at vi fikk oppleve denne flotte uken. og vi er utrolig takknemlig og fortsatt overveldet at det var akkurat vi som fikk denne muligheten . Godt vi har mange fine bilder å se på og i tillegg så sitter vi alle igjen med veldig mange gode minner.