virkelig imponerendes!!

De 5 Guttene her i huset er veldig glad i ,og har alltid vært glad i både biler,tog,fly  og alt som har hjul på m.m Men de liker og veldig godt å bygge både lego og togbaner m.m Og det har vært mang en gang att Alt de har bygget og laget har vært impoerendes fint.de er virkelig kreative og fantasifulle. men ikke minst det er så arti å se att de koser seg med leken. Når vi flyttet før jul fra det andre huset,måtte vi låne flyttebilen/lastebilen tre turer for å få med oss alt.planen var kun to turer,men vi klarte ikke få alt med og måtte opp en ekstra gang. og t.o.m da måtte pappen her i huset(som dro åleine den siste turen)sette igjen flere ting…skikkelig dumt,både sykler,skap,komoder,og mange andre ting ,og b.l.a  en stor kasse med lego…asj…legoen  som de er så glad i…og der var og mange togvogner oppi…det var skikkelig dumt,men en annen kasse hadde han klart å få med… men den som måtte stå igjen ,den har vært savnet. Men så her i uken var vi såååå heldig å få en ny stor kasse fullt av lego….noen som ikke skulle ha de lenger….Fantastisk!! det var jo helt supert.og oppi kassen var det masse lego de aldri hadde hatt…masse folk og masse biler b.l.a. Og jeg skal love deg att her har de bygget og leket,bygget og  leket….. 

 

 

 Men så innimellom byggingen og leken  kommer William ned,Han hadde sååå lyst på vafler…. ” Mamma kan du ikke lage vafler i dag “?? hm..hm   joda om jeg finner vaffeljernet så,det ligger en eller annen plass i en banankassene. Han ble så fornøyd og løp opp igjen for å leke og bygge videre.

Da er det bare til å finne frem utstyret…


Så ble røren  laget ,med hjelp av Leah selvfølgelig- den jenta ‘lukter’  milevis att jeg skal bake eller lage noe….skjer alltid…ha ha ( vel det riktige er nok att hun ‘henger’ etter meg store deler av dagen…hun og minsten,de er mammadalter delux…ha ha så da får hun det meste med seg… )

og mens røren svellet begynte jeg ‘banankasse jakten’ hvor var vaffeljernet ??mente jeg hadde sett det en plass…hm ..hm men hvor…??Vi har banan kasser i alle rom,så jeg begynte nede og tilslutt oppe…opp og ned med kassen,opp og ned…. fin  styrketrening…ha ha  kom da opp på det rommet de minste satt og bygget… (og noen satt i tv-kroken) Jeg skulle opp i utgangspunktet å ‘trene ‘ på tunge banankasser opp og ned for å leite etter det der vaffeljernet,men ble heller stående å se..helt imponert….oj oj hva har dere laget…? og der stod gutta å gliste…stolt…og  så brøt de ut..’ mamma , se her er ‘huset’ vi bor i.. her er kjøkkenet…javisst der stod ‘jeg’ og Leah står å lager vaffelrøre…


.. og her mamma,se her ja.der sitter jo Leah, Benjamin,Aron og William på gulvet å bygger lego


Men no nettopp hadde vi en liten pause, Aron og william ,fra byggingen,da satt vi i sammen med Joachim og Miriam og såg på filmen ‘biler’ og Ruben spiller bilspill på Pc’en….


Hm …dette måtte jeg sjekke…joda..stemmer Ruben satt med ett bilspill…ha ha


Og her mamma…inne på Rommet ligger pappa og sover og Emilie,og no har nettopp minstemann lagt seg…altså Emilie var ikke i form,minsten må bare ha ‘luren’ sin,og pappa er bare Trøtt han…. ellers var det ‘ti senger’ på rommet,en til hver…ha ha ,vel stemmer ikke helt da siden vi sover på madrasser…


Måtte jo sjekke att det var rett…joda…

 

 

Leah og synes det er veldig gøyt å leke…’mamma no leker ‘Leah ‘ i huset med dukken sin…ha ha 


” Nei no er jeg trøtt mamma , så jeg og går og legger meg”….


 ja dette var virkelig Imponerendes…så jeg måtte bare ta noen bilder av ‘huset med de 10 barna’ (eller det rette er ‘Huset med de 8 barna’ per no,som de hadde laget…. 

 ååå så var det vaffeljernet jeg jaktet på…det fant jeg aldri,så jeg måtte steike lapper i stede med vaffelrøre…men pyttsann det gjør da ingen ting…..de gikk iallefall ned på høykant…


   Og William var sånn noelunde fornøyd da selv om det ikke helt ble vafler som han ønsket seg …men det tar vi igjen en annen dag….når vaffeljernet dukker opp….

 Følg oss gjerne på facebook’ huset med de 10 barna

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg