Super enkle,sunne og gode havre rundstykker

Dette må bare være noe av de enkleste rundstykkene man kan lage.

Mettende ,Gode og Sunne er de og.

Da snakker vi om Havre rundstykker,og det er bare 4 ingredienser i.

så trenger du sunne gode rundstykker ved siden av en  suppe,omelett,

eller bare ha smør eller ost på,så er dette en super oppskrift.

(Men du må selvfølgelig like havregryn da…)

 

 

 Sunne Havre rundstykker

 

4 egg

5 dl havregryn

2 ts bakepulver

1 beger cottage cheese

 

( Vi lager  dobbel oppskrift)

stekes på 200 grader i ca 18-20 min

 

 

 

 

Begynn først med å finne frem 4 egg

 

Mål opp ca 5 dl havregryn

 


 

 bakepulver

 


 

finn  frem ett beger cottage cheese

 

Bland i eggene,bakepulver og begeret med Cottage cheese i havregrynet

 

rull ‘boller’ å sett på plate,

deigen er litt klissete så en skei kan og brukes.

 

En liten pus som IKKE har lov å gå på bordet,men skjønner att kanskje her  er det noe godt å få….

(katter liker Ikke disse rundstykkene .. )ha ha

 

Rundstykkene stekes på 200 grader i 18-20 min

 

 

Super go’e å bare ha smør,syltetøy,hvit eller brunost på

eller ha de med smør på ved siden av suppe.

Velbekomme

 

6 kommentarer
    1. Det så veldig godt og sunt ut 🙂
      Har planer om å leve litt sunnere frem til jul,så jeg slipper å gå opp alt for mye ! hehe ! Desember månden tar knekken på meg altså 🙂
      så denne skal lagres ,Takk !:)

    2. De ser gode ut. Mener du at de skal stekes bare på 2౦0grader? Vanligvis steker jeg rundstykker på 250grader.

    3. hei du Guro: jeg har alltid vifte med over og under varme når jeg steiker,derfor blir det for mye med 250g på den ovnen jeg bruker.men det er nok absolutt helt indivuduelt fra ovn til ovn. kan og være fordi jeg bruker vifteovn på…bare å prøve seg frem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg